Tribes@Work werkt graag voor opdrachtgevers die samen willen werken aan het bouwen van een sterk merk.
Hierbij gaan we altijd op zoek naar de identiteit van de organisatie, vanaf deze basis wordt er verder gewerkt aan het stap voor stap opbouwen van een onderscheidend merk welke mensen raakt in het hart en af toe zelf een beetje van gaan houden.
Tribes@Work werkt sinds 2010 voor nationale en internationale bedrijven en organisaties in onder andere de volgende branches: vastgoedontwikkeling, toerisme, gebiedsontwikkeling, architectuur, mobiliteit, lokale, provinciale en landelijke overheid, b-to-b organisaties.
Vraag
De Rotte, naamgever en grondlegger van Rotterdam, is een unieke rivier met een rijke historie en veel bijzondere kwaliteiten. De rivier is een natuurlijke verbinding tussen stad en land, en tussen de gemeenten Lansingerland en Zuidplas. Een bron van plezier en ontspanning. Toch is het gebied rondom de Rotte nog relatief onbekend en grote delen van het jaar onderbenut. De Rotte zegt het grote publiek uit de omliggende metropoolregio Rotterdam-Den Haag, Gouda, Zoetermeer niets of te weinig. Het potentieel van het gebied wordt niet volledig benut en daarmee wordt (in)direct de ontwikkeling van de omliggende gemeenten geschaad.
Oplossing
Ons doel is de rivier de Rotte van bron tot dam en in samenhang met haar omgeving te positioneren, profileren en branden als één gebied met unieke kwaliteiten die het waard zijn om te behouden. In al zijn diversiteit moet de Rotte en omgeving een begrip worden. De basis voor deze samenhangende profilering van de Rotte is de gebiedsidentiteit. Erfgoed en historie blijken hierbij verrijkende en verbindende factoren. Ieder gebied heeft immers zijn eigen unieke geschiedenis. Vandaar dat voor zowel dit perspectief als de website, de historie van de Rotte en omgeving als basis is genomen, uitgewerkt in aansprekende verhaallijnen. Verhaallijnen verbinden heden en verleden en vormen een kompas voor de ontwikkeling van initiatieven en projecten.
“De Rotte beweegt je, perspectief voor ondernemers en belanghebbenden.”
Resultaat
Een ontwikkelperspectief voor ondernemers en belanghebbende waarin sleutelplekken zijn opgenomen waar het beleefbaar maken van de mooie verhalen van de Rotte goed kan bijdragen aan de samenhang van het gebied en het aantrekkelijker maken ervan. De plekken zijn bedoeld als ‘ankers’ voor de continue beleving van de Rotte: je wordt hier op vanzelfsprekende wijze bewust gemaakt van het verhaal van de Rotte.
voor download rapportage: https://derotte.nl/downloads/
In Samenwerking met The Missing Link, Utrecht en Esther Vlaswinkel
A1 Bedrijvenpark Deventer wordt één van de groenste bedrijvenparken van Nederland. Veertig procent van de totale 129 hectare wordt ingevuld met water en groen, er zijn geen gasaansluitingen en twee windmolens langs de A1 zorgen voor een deel van de energievoorziening.
A1 Tribes@Work is ingeschakeld voor de Marketing en Acquisitie om het gebied opnieuw te positioneren en samen met het Projectteam er voor te zorgen dat er een duurzaam en groen bedrijventerrein wordt ontwikkeld. Bedrijven in de logistiek, duurzame maakindustrie en bedrijven met groeiambities uit de regio .
De kavels in het oostelijk gedeelte is inmiddels voor het grootste gedeelte verkocht aan aansprekende partijen als: Van der Valk Hotels, Sligro, Leger de Heils, Porsche Centrum Twente, Team Sunweb, Metors, TruckPoint, Hortilife.
Zie ook: https://a1bedrijvenparkdeventer.nl/home
Mobeazy levert deelmobiliteit-oplossingen ((elektrische) auto’s, fietsen, motoren, scooters) bij closed communities , waar een grotere groep gebruikers aanwezig zijn is in een stedelijke omgeving, dichtbij openbaar vervoer zoals: bedrijfsverzamelgebouwen, – terreinen, appartementcomplexen, grotere bedrijven. De devices kunnen worden gereserveerd, betaald, geopend, gestart en gesloten met de eigen Mobeazy App. Mobeazy hanteert het uitgangspunt Pay-per-Use. Je betaalt geen abonnement of borg, je betaalt alleen wanneer je gebruikt een all inn tarief inclusief gebruik, kilometers, brandstof en verzekering. Heel eazy!
Tribes@work stond aan de basis van dit concept en Ronald Bolderman is de founder en DGA van Mobeazy.
Mobeazy is inmiddels actief op diverse plaatsen en Nederland en binnenkort ook Belgie. Je vindt Mobeazy o.a. in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Delft, Utrecht, Antwerpen, Amersfoort, Alkmaar, Zwolle, Oostzaan, Apeldoorn.
Zie ook: https://www.mobeazy.nl/
of de teaser video van Mobeazy
BPD schreeft een pitch uit voor de locatiepromotie van het toekomstige woongebied Nieuw Varne in Heiloo. Tribes@Work bedacht een positionering en een concept, dat ook het winnende concept bleek te zijn.
De projectnaam werd door ons veranderd in “Varne Buiten”. En de claim “Het mooiste plekje van Heiloo” werd er aan toegevoegd om te benadrukken dat dit toekomstig woongebied een aantal intrinsieke kwaliteiten bezit waarmee het de aandacht en voorkeur van de potentiële woningconsument kan veroveren op dat van concurrende woningprojecten.
E.e.a. resulteerde in een beeldconcept waarbij het projectlogo steeds een andere kwaliteit van het gebied visualiseert en a.h.w. versmelt met de op locatie geschoten beelden van de omgeving. Teneinde belofte, ambitie en kernkwaliteiten op een originele en stijlvolle wijze te vertalen in aantrekkelijke communicatie
Na afloop van de honderdjarige herdenking van de Eerste Wereldoorlog wil Westtoer de Westhoek opnieuw op een andere manier positioneren in Vlaanderen en Nederland. De ambitie is om van de Westhoek een topbestemming te maken voor korte vakanties en daguitstappen. Een bestemming die zich onderscheidt door een unieke beleving van het landschap, het grenzeloos bourgondisch genieten en de historie die in de Westhoek constant voelbaar en beleefbaar is.
Met de toerismemakers in de Westhoek hebben we gezocht naar het unieke van de regio. Wat bepaalt haar aantrekkingskracht? Waarom laten toeristen zich verleiden om hier te komen? Door te zoeken naar hun drijfveren, konden we de essentie bepalen van waar de Westhoek voor staat. Op deze manier hebben Westtoer geholpen om het rijke verleden en identiteit van de Westhoek naar boven te halen.
“Grenzeloos genieten, daarvoor moet je in de Westhoek zijn.”
Uit gesprekken met medewerkers van streekmusea, gemeentes en provincie, maar ook uitbaters van bed & breakfasts, hotels en bierbrouwerijen zijn uiteindelijk drie verhaallijnen tot stand gekomen en verschillende projecten bedacht, die Westtoer als basis heeft gebruikt voor de strategische visie voor toerisme voor de periode 2018-2024.
In samenwerking met The Missing Link, Utrecht
Het provinciale samenwerkingsverband de 12 Landschappen en de provinciale stichtingen Landschapsbeheer hebben besloten om op te gaan in een nieuw verband: LandschappenNL.
Aan Tribes@Work werd gevraagd om er een nieuwe visuele identiteit bij te bedenken.
Bekijk ook de animatie die duidelijk maakt waar het nieuwe samenwerkingsverband voor staat.
OPDRACHTGEVER
de12Landschappen en Landschapsbeheer
A Shared Vision for Bulskampveld, Belgium
Landschapspark Bulskampveld is a beautiful forested regional park at the border of the provinces West and East Flanders. The landscape is defined by large forests with manors, castles and straight pathways. The park contains many interesting stories about history, landscape and nature.
We tarted a project commissioned by the province of West Flanders to unravel the identity of Bulskampveld. The intention was to create a shared vision. The identity, ambitions and stakeholders of the park were connected to each other. In Landschapspark Bulskampveld heritage worked as a starting point and leverage for co-creation, community-building and entrepreneurship. The heritage-based integrated identity, generated active citizenship and helped to build a community. It also created a common awareness to take responsibility for the heritage in the region. Therefore, it could provide entrepreneurs, organizations and public authorities with a common framework for their policy and projects.
The bull (bulnas) of Bulskampveld emerged to be the catalyst of this concept. This robust but cuddly (at least in appearance!) animal gave its name to the park; a character that can easily be used in touristic and recreational communication. Mind you, this bull is not a passive character. He can guide visitors in their adventures and them to discover the many interesting places and stories in the park.
The identity of the regional park was summarized in three storylines, made in a co-creative process: Het woeste land (the rough lands) Ruimte voor pionieren (opportunities for pioneers), De Hoeders (the guards & shepherds) These storylines are not just themes from the past; they connect the past with the present and the future. They define very different characteristics of the park.
In Samenwerking met The Missing Link, Utrecht en Esther Vlaswinkel
zie ook: https://the-missinglink.nl/wp-content/uploads/2019/10/Proceedings_IECON16.pdf
Tribes@Work werkt naast een uitgebreid netwerk van communicatieprofesionals (design, art direction, dtp, copy, fotografie) samen met onder andere:
SVP, Urban Design and Planning, link
The Missing Link, Archeologie, Erfgoed, gebiedsontwikkeling, link
Action Learning Acadamy, Creative Leadership: Training, Coaching, Opleidingen, link
23PlusOne, emotive branding, link